- Postaw talent na swoim piedestale - Kiedy natkniesz się na utalentowanego pracownika, rób wszystko, co trzeba, by go wspierać i dodawać mu otuchy. Traktuj go sprawiedliwie i rób to, co jest ważne dla niego i organizacji, przedkładając to nad własne interesy. Daj mu możliwość doskonalenia się i odnoszenia sukcesów, chroniąc, jeżeli coś mu nie wyjdzie. Czasami warto trochę się narazić, jeżeli naprawdę mamy dla kogo.
- Roznieć ogień i zejdź z drogi - Kształtuj pasje swoich ludzi a potem im nie przeszkadzaj - autonomia i wolność działania, jaką umożliwisz w kreowaniu i wykonywaniu pracy bardzo pomoże zaangażowaniu, ekscytacji i - ostatecznie - sukcesowi. Aby to wszystko stało się faktem, powinieneś dbać o to, by pasja pracowników rozwijała się w tym samym kierunku, co dążenia firmy. Naucz ich zasad, udostępnij środki i pomóż stawiać pierwsze kroki. Usuwaj przeszkody, pokaż, jak radzić sobie z problemami, otwieraj drzwi, a w wypadku porażki przyjmuj winę na siebie, zaś zasługi za sukces przypisuj pracownikowi.
- Pamiętaj, że ludzie są ludźmi - Wiele spółek traktuje swoich pracowników jak pracowników - miło i uprzejmie, a nawet dobrotliwie - ale nie jak ludzi. Przełożeni‑mentorzy nie powinni pozostawiać wątpliwości, że pracownik liczy się dla nich nie tylko ze względu na to, co potrafi zrobić, lecz również - kim jest. Nie chodzi tu tylko o np. szczodre zabezpieczenie na czas urlopu macierzyńskiego czy umożliwienie pracy z domu. Dbaj o swojego pracownika. Jeżeli widzisz, że jest przemęczony, albo po prostu uważasz, że zasłużył na odpoczynek, to go na niego wyślij. Pokaż im, że myślisz o ich dobru.